۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

سخنرانی حدود سی سال پیش "شهید عبدالحسین دیالمه"علیه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

دیالمه در این سخنرانی خط فکری میرحسین موسوی که در آنزمان سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی و کاندیدای تصدی وزارت امور خارجه بود و در مورد تختی و مصدق ویژه نامه چاپ کرده بود را زیر سوال برد و گفت اینهمه در حمایت از مصدق مطلب نوشتند دریغ از یک مطلب برای آیت الله کاشانی.....
وی همچنین در این سخنرانی نوشته های زهرا رهنورد و سخنرانی های او در تلویزیون را زیر سوال برده و می گوید کسانی که سابقه مسلمانی نداشتند،ظرف یکسال مفسر قرآن شدند. روایات نادرست را در مورد زنان نقل می کنند و با ادله قرآنی می کوبونن و از خودشون چهره مدافع زنان می سازن.....
دانلود
dialameh mirhosein mousavi rahnavard.mp3


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

یه بسیجیه...

یه بسیجیه تو ایست بازرسی با چراغ قوه تو خیابون وایساده بود که یکی سرش رو از پنجره ماشین بیرون کرد و گفت : هو ..! اَن ِ ..!
بیسجیه بهش بر میخوره و میره طرف ماشین میگه : با کی بودی ؟
طرف میگه : قیافت خیلی شبیه احمدی نژاده .. برای همین بهت گفتم ا.ن ِ !
بسیجیه خوشحال میشه و میگه : ای بابا ، تازه یه برادر بسیجی  دارم از خودم انتره.

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

فیلم مراسم تشییع همسر آیت الله منتظری

شرکت کنندگان علاوه بر شعارهایی مثل لا اله الا الله, فریاد میزنند ” یا حضرت معصومه! منتظری مظلومه” و “ یا حجت ابن الحسن! ریشهء ظلم را بکن” و “ الله و اکبر” و “ ای مرجع آزاده! آزادیت مبارک” و “ خونی که در رگ ماست! هدیه به ملت ماست“، “ عزا عزاست امروز ، روز عزا ست امروز ، منتظری مظلوم صاحب عزاست امروز ” ، ”تشييع بی‌جنازه، اين هم يه ظلم تازه “.

منتخبی از ویدئوهای تتشييع پيکر همسر آیت الله منتظری 8 فروردین 1389

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

درگذشت همسر آیت الله العظمی منتظری

جرس: همسر آیت الله العظمی منتظری که عمری با صبر و استقامت در لحظات مختلف عمر فقیه عالیقدر همراه ایشان بود تاب و تحمل فقدان فقیه عالیقدر را نداشتند و سرانجام در شامگاه جمعه به دیدار حق شتافتند. ایشان عمری را برای اسلام و انقلاب گذراندند و در تبعید و حبس و در لحظات مختلف یار و همراه انقلاب بودند. از تبعید و زندان و شکنجه حضرت ایت الله العظمی منتظری (ره) تا زندان و شکنجه شهید اسلام و قران شهید محمد منتظری (ره).

برخی از دوستان چنین نقل می کنند که در دوران حبس خانگی فقیه عالیقدر در حکومت جمهوری اسلامی بارها از ایشان خواسته شد بخاطر شرایط سختی روحی از خانه بیرون بیایند و به سفر بروند ولی ایشان تاکید داشتند که تا زمانی که آقا (حضرت ایت الله العظمی منتظری) در حبس خانگی هستند من هم بجایی نمی روم و در کنار ایشان هستم.

ثمره عمر این بانوی مکرمه بجز شهید محمد منتظری(ره) فرزند جانبازشان اقای سعید منتظری هستند که عمری را در جبهه های جنگ علیه باطل گذرانده اند.

ایشان پس از ارتحال پدر معنوی جنبش سبز حضرت ایت الله العظمی منتظری(ره) دچار کسالت شدید روحی شدند و سرانجام دیشب به لقاء الله پیوستند.

خبرهای رسیده از قم حکایت از آن دارد که مراسم تشییع پیکر این همسر مکرم فقیه عالیقدر فردا ساعت ده صبح از منزل ایشان به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع می شود.

جرس درگذشت این مادر شهید و بانوی مومنه را به خانواده محترم و مردم ایران تسلیت می گوید.

خبرهای تکمیلی بزودی ارسال خواهد شد.


پیام تسلیت آیت الله بیات زنجانی
آیت الله بیات زنجانی با ارسال پیام تسلیتی به بیت آیت الله العظمی منتظری ، رحلت این بانوی مکرمه را به فرزندان ایشان تسلیت گفتند.

در این پیام تسلیت از مجاهدتهای این بانوی مومنه در راه اسلام و انقلاب تقدیر و تمجید شده است.

تصویر این پیام تسلیت به شرح زیر است:
  


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

7 سین سهراب



Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

کاسپین کیه ؟ ، من فقط ندا و سهراب رو میشناسم


مگه کم بودند شیر مردان و شیر زنانی که جونشون رو کف دستشون گذاشتند و برای این مملکت خون دادند ، و همچنین مگه کم بودند کسایی که از بغل این شهیدا به پست و مقام رسیدند ؟
حالا کاسپین هم روش .
  چه این خبر راست باشه چه دروغ ، برای من یکی فرقی نمیکنه . من میدونم که ندا و سهراب به دست جلادهای این حکومت کشته شدند درحالی که هیچ وسیله ای برای دفاع نداشتند، حالا نامزد اینها به این وسیله گرین کارت بگیره یا نه ، به خودشون ربط داره ، تو اصل ماجرا هیچ فرقی نداره.

هرچند خبر خوبی برای ما نیست!!!
 
اصلا این آدم چند روز زندانی کشیده ، اصلا صحبت حساب کشی نیست ، آخه وقتی دوستان رنج کشیدمون همچون عیسی سحرخیز هنوز دربندند ، ما چرا باید فکر یه پناهنده به اسراییل باشیم؟
 رهبرای ما الان تو زندانند ، نه جای دیگه ، این یادمون باشه!!!


کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان به اسرائیل آمده و در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کرد

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

دارند ما را آماده‌ی ترورش می‌کنند، باید هوشیارتر باشیم

زمانی در رادیو ایران صحبتی را می‌شنیدم در مورد ترورهای ابتدای انقلاب ، گوینده می‌گفت : این سرویس‌های اطلاعاتی برای آنکه مرگ کسی کمتر موجب تشویش افکار عمومی شود ، ابتدا او را ترور شخصیت می‌کنند و یا اینکه شایعه بیمار بودن وی را بر زبان‌ها می‌اندازند تا با مرگ یا کشته شدنش کمتر افکار به دنبال قاتل یا قاتلین بگردد.
اکنون نیز خبر بیماری میرحسین موسوی را بر سر زبان‌ها می‌اندازند .
واقعا می‌توان باور کرد که این عمل از سر نابخردی بوده ، بی‌برنامه بوده ، قصد و غرضی در کار نبوده!!
غیر از این است که برای ما نقشه می‌چینند تا جنبش را پاره پاره کنند ؟
ندیدید و نخواندید که از یک دلخوری ساده ما در 22 بهمن چه آشی از نفاق برایمان پختند؟
اینان دارند بسیار حساب شده‌تر از 7،8 ماه قبل در دنیای رسانه عمل می‌کنند .
خبر بیانیه‌ی جناب کروبی و خاتمی و فیلم کوی دانشگاه ، چه راحت در میان اخبار ریگی و بیماری میرحسین عزیز گم می‌شود .
باید هوشیارتر باشیم ، باید آنقدر اطلاع رسانی درست بکنیم و آنقدر فراتر از میز کامپیوتر اطلاع رسانی بکنیم تا نتوانند با این کارها ما را دور بزنند.
باید سهراب وار و ندا وار سبز باشیم .

علیرضا بهشتی: مهندس موسوی در سلامت كامل است

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

دیگه دیره!!

یادمه که زمان کوی دانشگاه 18 تیر 78 ، دانشجوها شعار میدادند ، رفراندوم ، رفراندوم.
الان حدود 10 سال و نیم از اون روزها گذشته و آقایان خاتمی و کروبی صحبت از استراتژی جدید رفراندوم میزنند .
نمیدانم دارم کم کم از این حکومت مایوس میشوم یا نه ، ولی احساسم میگوید همانطور که انتصاب بختیار به نخست وزیری در زمان پهلوی خیلی دیر صورت گرفت ، این استراتژی هم خیلی دیر دارد مطرح میشود ، واقعا خیلیها اصلا به این حکومت اعتماد ندارند چه رسد به رفراندومش . یا با فرض سلامت انتخابات و پیروزی سبزها ، از کجا معلوم این سپاهیانی که تا دندان مسلح هستند ، میدان را خالی کنند و جنگ داخلی به راه نیندازند.
واقعا به این حکومت امیدی ندارم 





 



Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

خ.ر : اون دوربین‌های توالت رو وردارید

پس از آنکه جناب بی بی سی در اقدامی مغایر با گذشته اقدام به پخش بخشی از تصاویری کرد که توسط نیروهای لباس شخصی در واقعه حمله به کوی دانشگاه در 25 خرداد ماه 88 فیلبرداری شده بود ، آقای خ.ر گفت : آن دوربین‌های توالت را بردارید ، اینجور که پیداست رفتنی هستیم ، نمی‌خواهیم این آخر کاری اونجای ما را بی بی سی نشان دهد.
و ما به شدت گریه کردیم ، آی گریه کردیم .
بدین ترتیب جلوی پخش بلوتوثی کارهای ایشان در توالت گرفته شد و توطئه‌ی انگلیس خبیث ناکام ماند.

ما نیز کتبی و شفاهی قول دادیم در این آخر کاری ، کارهای سابق درون بیت ( مخصوصا اونایی که کروبی میگه ) را کمتر انجام دهیم  ، تا آیندگان کمتر به ریش خ.ر بخندند.
 ................................................................
راستی این اقدام بی بی سی ربطی به تهدید ایران به کاهش روابط با انگلستان داره ؟
  به هر حال از بی بی سی متشکریم و امیدواریم این راه ادامه یابد. هرچند مطمئنم این ویدیو بیشتر از 7 دقیقه ای بود که بی بی سی نشان داد.

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

اگر فردا اسم ایران عوض شد ، ناراحت نشی!!

اگر اسم ایران رو گذاشتن محمود ، یا سید‌علی ، نگی خبر نداشتی ! نگی تا اومدی بجنبی کار از کار گذشته بود، این خط این هم نشون رنگ پرچم رو که عوض کردند و هیچ کسی هم صداش در نیومد ، نوبت اسم و نقشه و ... هم میرسه.
حالا من گفتم تغییر اسم ( و محمود و اینها) ولی تو تا ته ماجرا رو بخون که اینجور بازی با هویت ملی ، زمینه‌سازی برای تغییر نقشه و تجزیه ایرانه.
 اصلا هم بحث سبز و سفید و قرمز و ... نیست ، اینها همه‌اش دارند این چیزها رو برای افکار عمومی عادی میکنند، مثل داستان بنزین که آروم ،آروم میکننش لیتری 400 و حتی 800 تومن . که البته فکر کنم کردنش 400 تومن .
از ما گفتن بود.
برای بار سوم با حذف رنگ «سبز» پرچم ایران، «آبی» شد +عکس
 


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

احمدی نژاد : ما خیلی بیشتر از اونی که شما فکر کنید پرّوییم

خبرنگار : این بگیر و ببندها چیه ؟؟ ، هی احضاریه ، هی توبیخ ، هی لغو امتیاز ؟؟؟
احمدینژاد : اگر شما بنویسید ، چون حرف دل مردم را میزنید ، مشتریتان زیاد میشود ، پس دیگر کسی کیهان را برای شیشه پاک کردن هم نمیخرد، پس در نتیجه ما چگونه خرابکاریهایمان را ماستمالی کنیم ؟ خوب باید از کار بیکار شوید تا بفهمید که کیهانیها چه زجری میکشند!!!
خبرنگار : پس این ادعادی آزادی ، آزادی که میگویید در ایران مطلق است ، برای چیست ؟
احمدینژاد : آزادی هست ، مطلق هم هست ، اما نه برای شما !!! برای برادر حسین ، برادر حسن ، عالیجناب سرخ و خاکستری پوش .


چیه باور نکردید این هم ویدو مصاحبه  ( بالایی یه کم پیاز داغش زیادتره )

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

من و تو این بازی حقوق بشر

راستی واقعا ما کجای این بازی حقوق بشری هستیم ، اینکه چین تنها دلیل خود برای همراهی ایران، نفت ارزان ایران و مشکلش با امریکا بر سر تایوان اعلام می‌کند. اینکه نهایت کارش می‌شود صدور بیانیه‌های حقوق بشری یا همراهی جامعه جهانی با تحریم یا جنگ با ایران که درنهایت دود همه‌ی اینها تو چشم ما مردم می‌ره.
واقعا دولتی که هنوز امضای قرارداد هسته‌ای‌اش خشک نشده، زیرش میزنه ، دولتی که روز و شب به همه دروغ میگه ، دولتی که از ترس تظاهرات ایرانیان خارج از کشور علیه احمدی‌نژاد ، لاریجانی رو به جاش می‌فرسته اجلاس ، دولتی که از ترس مردمش ، شب‌ها خواب نداره ، 22 بهمن و 4 شنبه سوری براش کابوسه، تو کارهای روزانه‌اش مونده ، آخه این دولت رو چطور میشه با حرف اصلاحش کرد.
بابا 4 تا سرور مجانی بزارید کمک این فیلتر نویسها ، نمی‌خواد میلیون دلاری خرج آدم کردن لاریجانی و امثالهم کنید ، برادر من ما با اینها بزرگ شدیم ، خودشون اینکارند ، با حرف از کارشون منصرف نمیشند.
بابا میخواهید برادریتون رو ثابت کنید ، بسم الله ، اون بودجه‌ای که گفتید میدیم برای کمک به دسترسی آزاد به اینترنت کجا رفت ، اونجا هم بخور ، بخوره!!.
با اون حالی که ازتون به خاطر تلاشتون ممنونم ولی این چیزها اگه چین و روسیه و سومالی و .... رو آدم کرده ، اینها رو هم آدم میکنه.
از ما گفتن بود این چیزها باسه فاطی تومون نمیشه.

در زیر کاریکاتوری رو میبیند در مورد حقوق بشر
در این کاریکاتور خانم شیرین عبادی به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل هم به جرج بوش و هم به خامنه‌ای نمره‌ی F مردودی رو داده :



Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

کروبی در مصاحبه با ساندى‌تلگراف از ارائه استراتژی جدید مخالفان در آینده نزدیک خبر داد

مهدی کروبی در مصاحبه با ساندی تلگراف بار دیگر بر آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان تاکید کردو گفت: فضای فعلی که تحت تسلط وحشت و نظارت پلیسی است باید از بین برود.

مهدی کروبی همیشه آدم رو راستی بوده است. با آغاز طلبگی در شهر مقدس قم اوبه سرعت بدل شد به یکی از مریدان آیت الله خمینی، واعظ پرجاذبه، که بعدها پایه گذار انقلاب اسلامی شد. در اواخر دهه هفتاد میلادی به جرم دعوت هم میهنانش به انقلاب او دوره های طولانی مدتی را در زندان شاه گذراند. هم بندهای سابق او از ایستادگی هایش برای دفاع از حقوق دیگر زندانیان در مقابل گردن کلفتها و نگهبانان بی رحم زندان تعریف کرده اند.حتی وقتی که در دوران محمد خاتمی رییس جمهور اصلاح طلب، او به ریاست مجلس رسید از سکوت سرباززد و به طور علنی سازمان قدرتمند سپاه پاسداران را متهم به تشکیل امپراطوری عظیم قاچاق کرد. حالا در سن هفتاد و سه سالگی او می گوید که انقلاب اسلامی خمینی به دلیل زیرپا گذاشتن دمکراسی توسط حاکمیت از خط خارج شده است و مسئولان حکومتی را متهم به اعمال شکنجه و تجاوز به زندانیان سیاسی می کند. او از طریق فرزندش محمد تقی کروبی به سئوالات ارسالی ساندی تلگراف پاسخ داده است.
ادامه مصاحبه لینک بدون فیلتر
منبع اصلی 

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

تبریک به جنبش سبز به خاطر 22 بهمن

من تو پارک لاله نبودم ولی خبرها و عکسها و فیلمها نشون از استفادهی دولت از paintball  میده که در واقع اسلحه ای برای شلیک گلولههای رنگیه.
حالا چرا تبریک ؟
چون بعد از 8 ماه مبارزه تونستیم یه حکومت عتیقهی باقی مونده از عصر یخبندان رو وادار کنیم به جای گلولههای جنگی از گلولههای رنگی استفاده کنه .
واقعا این پیروزی بزرگی نیست ؟


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

مسجد نگو ، مکان

نظام اسلامی که اسلامش بیوفته ، میشه نظام خالی 
دیگه دینی نیست ، نظامیه .
تجاوز و شکنجه ، تو زندانها کم بود به مساجد هم رسید.
دو نوبت سکس داریم ، قربه الی ا...
نمیدونم باید بنویسن : با وضو وارد بشین یا با رکوع وارد بشین.
حالا هم  یه همچین مسئله ای باب بشه ، مگه میشه جمعش کرد.
تو خیابون داری راه میری به بهونه ی تفتیش و بازرسی میبرنت مسجد و ... .
خلاصه که از این به بعد به هرکی که میره مسجد به یه چشم دیگه نگاه میشه.
قبلا میگفتن تو سربازی طرف یا سیگاری میشه یا ....
حالا میگن : تو مسجد طرف ....

ولی فکر کنم رو شدن دست این آخوندها و نیات درونیشون برای همه خوب باشه.
حالا دارم فکر میکنم که حرفهایی که درباره ی حوزه ی علمیه میزدند ، زیاد هم شایعه نیست.
پس بگو چرا مصلای تهران رو یه جوری ساختن تا بشه به عنوان مسجد مختلط هم ازش استفاده کرد.
اینم کارتونی از نیک آهنگ کوثر - مسجد و شب جمعه

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

شکنجه و تهدید به تجاوز فرزند مهدی کروبی در مسجد

با این اوضاع احوالی که ایران داره جلو میره ، من فکر کنم شعار مردم از برچیده شدن زندانهای سیاسی به برچیده شدن مساجد برسه .
آخه کی باور میشه تو نظام دینی و الهی ، فرزند کروبی رو همراه یه عده ی دیگه ببرند به مسجد و اونجا شکنجه کنند. حتی تهدید به تجاوز هم بشند ، تو مسجد .

اگه قرار بود با برچیده شدن کابارهها و شهرنو این کارها تو مسجد انجام بشه ، خوب چرا برداشتیدش.
اگه قراره به جای زندان ، مردم رو تو مسجد شکنجه کنید ، خوب چرا اسمشو میزارید مسجد .
من واقعا گیج شدم.
خودتون نامه ی فاطمه کروبی به خامنه ای رو بخونید:
لینک بدون فیلتر
منبع اصلی

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

اینجور که پیداست ما خودمون گرفتار اسب تروا شدیم

 من یه مطلبی که قبول دارم کمی هم موقع نوشتنش ناراحت بودم رو نوشتم در مورد شکست ایده اسب تروا که حالا شده مستمسک عده‌ای برای خالی کردن عقده‌های گذشتشون.
من فکر می‌کنم که ما خودمون گرفتار اسب تروا دشمن شدیم و این عده از فرصت انتقاد درونی ما دارند علیه رهبران ما استفاده می‌کنند و میان ما و رهبرانمون جدایی میندازند.
اولین هدفشون هم جدایی بخش خارجی بدنه‌ی جنبش سبز هست که دارای تریبون نسبتا آزادیه و می‌تونه مخاطبای زیادتری رو تحت پوشش قرار بده.
  بعد، اونها  شروع میکنند به جدایی انداختن میان موسوی و کروبی و خاتمی تا با پاره پاره کردن جنبش مبارزه رو آسون کنند.
نمونه‌اش هم پروژه‌ی نامه‌ی خاتمی بود.
چون تو این 8 ماهه فهمیدن که این جنبش آنقدر بزرگ و فراگیر هست که نمی‌تونند به یک باره و با همه‌ی اون مبارزه کنند.
با اون حالی که ما داریم به شکست فکر می‌کنیم عکس‌های منتشر شده‌ی گوگل نشون از نیمه پر بودن محوطه‌ی آزادی میده.
ما ناخواسته بلندگوها رو به عنوان صدای اونها به حساب آوردیم و یادمون رفت از خودمون بپرسیم اگر حکومت باور داشت که این جمعیت همهشون طرفداراش هستند ، چرا حتی یکبار ازشون نخواست یکپارچه به نفع خامنه‌ای یا به ضرر موسوی شعار بدهند ( کاری که تو 9 دی با اون جمعیت کم کرد ) و حالا فقط بلندگوها شعار میدادند.
  من خودم به شخصه تنها جماعت‌های 40-50 نفری رو دیدم که شعار میدادند.
ما باید خودمون رو آماده کنیم
داخلی و خارجی با هم هستیم ، انتظار اشتباه از همه رو باید داشته باشیم ، چون رهبر فرشته و پیغمبر نداریم .
ما پیروزیم چون
1) برای هدفمون آزادی و دموکراسی برای همه مبارزه میکنیم نه کیک و ساندیس و ماشین و خونه .
2) خرج من برای شرکت تو راهپیمایی 600 تومن شد ، ولی دولت برای کنترل من چقدر هزینه کرد ؟اگر این یه راهپیمایی مردمی بود این همه مامور تو خیابون چیکار میکرد؟تهران رسما حکومت نظامی بود.
و...
این یک نبرد فرسایشی و طولانیست
اگر به دنبال دستیابی به اهداف 150 ساله تاریخ ایران هستید ، انتظار محقق شدن آنرا در یکشب نداشته باشید.
ما بیشماریم


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

هر چی میکشیم از دست این رهبرای خارج نشین میکشیم، از خمینی بگیر بیا اینور

اصلا داشتم شاخ در میاوردم ، همه سبز بودیم ولی به نفر کناریش اعتماد نداشت چون خودشو شبیه بسیجیها در آورده بود.
مگه موسوی نگفت با حفظ هویت تو 22 بهمن حاضر بشید، چرا اینقدر دو دستگی ایجاد میکنید ، به خدا اگه موسوی هم رییس جمهور میشد 1 ساله راهتون رو جدا میکردید.
بابا اینجا رومانی نیست ، اینجا اکراین نیست ، الان زمان قبل از انقلاب نیست.
آخه این ایده‌ی اسب تروا از مغز  کدومتون تراوش کرده بود.
ما خودمون هم همدیگر رو گم کردیم، باور کنید نصف جمعیت حداقل سبز بود ، شاید لااقل با 100 نفرشون صحبت کردم ولی همه بسیجی‌وار اومده بودند.
تازه تو برگشت که همدیگر رو شناخیتم شروع کردیم به شعار دادن که خیلیهامون رفته بودند.
فقط آب به آسیاب دشمن ریختیم.
ای خدا .... ، هر چی میکشیم از دست این رهبرای خارج نشین میکشیم، از خمینی بگیر بیا اینور.
بابا شما واقعا از شرایط ایران دورید.
هر چی قهرمان ملی بوده داخلی بوده ، از هر کی زخم خوردیم خارجی بوده.
فقط یه نمونه شرایط دکتر مصدق رو به ذهنتون بیارید که حتی برای معالجه حاضر نشد بره خارج از کشور ، چون گفت شاید به من اجازه‌ی برگشت ندن و جسدم تو غربت به خاک سپرده بشه.
واقعا که ما چقدر زود تاریخمون رو فراموش میکنیم.

Balatarin Donbaleh Share/Bookmark

۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

بهار من

اگر امروز به جای من ، با من واین پروانه ها بودی ، چه می گفتی ؟
بهار پشت در ،
این تازه داماد آمده از راه ،
نهاده آن عروس سپّید پوش زمستان ، پشت سر را چه می خواندی؟


نمی گفتی که ای پروانه های آشفته و زیبا
نمی بینید که من اینجا برای دیدن رقص بهاری آمدم ؟!
نمی خواهید کمی آرامتر باشید؟
ولی آه ... !
ولیکن هر کدامتان به دنبال همانی پرپر و آشفته می گردید که آن مرد کنار کوی تنهاییم آلوچه میفروشد.


آری بهار آمد
بهارم آیا می آید ؟
بهاری که دل من ، آن گلی باشد که با اندک نشانی از طلوع فصل نو، بشکوفد
بهاری که تمام ابرهایش به دوری گرد کوهی گردد
نه چون پیشین و امروزم گرفته آسمان را سخت و سفت در بغل ، آفتابم را دریغ سازد.


Balatarin Donbaleh Share/Bookmark